Hij komt met de naam Restaurant PIT. Waarom? Eltjo Scheepers vertelt zijn verhaal in deze krant  waarom de naam veranderd van zijn restaurant: Het Sentiment. Gastvrij culinair genieten was het in het restaurant dat vele jaren succesvol – eerst door Violet en Toos en daarna door hemzelf nog twee jaar – gerund werd.

Waarom Restaurant PIT? Het blijkt een verhaal op zich te zijn. Natuurlijk! Elke ondernemer heeft een verhaal en in 2018 werd duidelijk dat het heel goed werkt om dat verhaal vooral te delen. Hij wist vast niet dat hij als jong ‘pitsertje’ ooit de chefkok in zijn eigen restaurant ging worden? En hij werkt net als de rest van zijn jonge team met passie en dat maakt de naam af: Passion in Taste: PIT.

Storytelling
Een ondernemer, een bedrijf blijft vooral hangen indien je het verhaal achter het bedrijf of de ondernemer kent. En dat verhalen blijven hangen zien we ook in DeMooiBernhezeKrant. Wij bieden de adverteerders een optie om hun verhaal bij een reeks advertenties te kunnen plaatsen. Dat werkt, want ken je de ondernemers achter het bedrijf? Dan loop je toch veel makkelijker binnen?

Ken jij de eigenaar van het bedrijf? Ken jij zijn verhaal en zijn gevecht om succesvol te worden? Weet jij wat hij of zij allemaal heeft moeten doen zover te komen, dan is de gunfactor toch zoveel groter om daar eens te gaan shoppen of een product af te nemen? Storytelling, je verhaal delen, dat werkt. Waar ben jij als ondernemer goed in? Wat zijn jou specialiteiten, waarvoor moeten we echt bij jou zijn? Je uitzonderlijke gastvrijheid. Je bijzondere service. Je unieke product. Je strijd. Jouw verhaal. Of je weg naar dit punt toe. Of is het je showroom. Je bereidheid naar je klanten. Je strikte doelgroep bepaling. Begin jij voor jezelf of wil je gezien worden? Bepaal je missie, je visie en je verhaal.


HET IS VOOR VEEL ONDERNEMERS NOG NIET ZO MAKKELIJK

Het is zeker niet voor iedereen, het is voor veel ondernemers nog niet zo makkelijk.  Maar zij die het doen zien dat het werkt. Houd je er niet van om over jezelf te praten? Geen probleem, ik durf te wedden dat als ik je naar je passie in je werk vraag, dat je uren kan vertellen. En het is een enorme inspiratiebron voor startende ondernemers.

Wij als Bernheze Media hebben ook een verhaal wat we delen. Waarom wij doen wat we doen en hoe we daar op blijven focussen, dit zal ook in 2019 weer vertelt worden.
Wij zijn in 2011 vooral gestart om te laten zien wat we allemaal hebben in Bernheze. We hadden de voorkennis van MooiNisseroi.nl. Dit startte in een tijd waarin vooral gekeken werd naar wat er allemaal veranderde en weg was uit het dorp. Op de website werd vertelt wat allemaal hadden in Nistelrode en met de vele initiatieven en organisaties bleek dat nogal wat te zijn. Hierna wilden we dit ook in een krant laten zien en dan van heel Bernheze. Een krant beginnen was niet echt een logische stap voor de buitenstaander, maar wij geloofden er in. Wij hadden gezien dat ‘storytelling’ werkt en hebben laten zien dat dat ook zo werkte in DeMooiBernhezekrant.  

Ga er maar eens voor zitten en deel je verhaal op je website en de media waar je zelf in geloofd. Wij zien je verhaal graag verschijnen, óf laat het ons weten, dan helpen we je graag. Wij wensen je een succesvol ondernemend 2019!