Mensen zeggen mij te kennen. Als ze me kende dan wisten ze …  

dat mijn bedrijf in het begin een andere naam had én nog een andere.

In deze blog blik ik terug naar 2011:

‘Neem jezelf serieus!’ – Dat is wat mij voorgelegd werd in een van de boeken die ik verslond in mijn zoektocht naar een nieuwe toekomst. Een echt mensen-mens ben ik. Als ondernemer in de horeca gaf het werk me alles wat ik nodig had. Ik kreeg veel energie van mijn werk, in plaats van dat het me juist energie kostte. Als ondernemer kon ik mijn creativiteit en enthousiasme kwijt. Serieuze redenen zorgden dat ik afscheid moest nemen van dit prachtige vak. Ik moest op zoek naar een nieuwe passie!
Dat was lastig, ik kende alleen het horecaleven en nu ik daarin niet meer kon werken, was ik op zoek naar een alternatief. Ik leerde internet kennen, eind jaren negentig al best voortvarend. Het is niet zo dat surfen toen al vooruit in de tijd was, maar… uiteindelijk leerde ik mezelf een website maken. In html code, ja, echt. Na uren, dagen, nachten lezen, onderzoeken, fouten maken en weer opnieuw beginnen, was het me gelukt en mijn website was geboren. Deze werkte ik verder uit en dat gaf me weer energie om er mee verder te gaan. Het onderwerp had ik helemaal uitgewerkt, het ging over mijn ‘welzijn in balans’.
Intussen: is Welzijn-in-balans.nl, waar het allemaal mee begon, stopgezet, omdat ik intussen erachter ben, dat het welzijn zelden langere tijd in balans is. Er zijn steeds nieuwe uitdagingen, die je even uit balans brengen, vervolgens ligt het eraan hoeveel je moet leren om weer in balans te komen. Afijn ik dwaal af…

Mijn website werd toendertijd opgemerkt en als snel was ik niet de enige die onder de indruk was van mijn brouwsel. Websites waren destijds enorm duur, bedrijven vroegen maar wat, de vraag was groter dan het aanbod.  2006, er waren geïnteresseerden voor een nieuwe website en ik wilde graag weer aan het werk. Ik bedacht een naam en ontwierp een logo voor mijn eigen bedrijf.
Zelfs met een naam die in geen honderd jaar iemand kon onthouden. RVSP – mijn initialen, maar dit bleef bij niemand hangen, zelfs mensen die me goed kenden konden het niet onthouden :).

Een bevriende vormgever, die me ook adviseerde een andere naam te verzinnen, probeerde er toch nog wat van te maken. En daar kwam mijn eerst les. Als je jezelf serieus neemt doet een ander het ook. Na een paar maanden kwam Inge, een grafisch vormgever, voorbij en zij keek bezorgd naar mijn logo en mijn bedrijfsnaam.

Je begrijpt: ook ik moest toegeven, dit gaat hem niet worden en een tweede weg naar de Kamer van Koophandel volgde. Ik veranderde de naam in PITT Digitale Assistentie. Een goed herkenbaar logo werd bedacht door Inge. Maar niet voordat we een goed gesprek hadden; over mijn doel, mijn doelgroep, missie en visie waarvoor mijn bedrijf staat. Het werkte, zelfs zo goed dat het bedrijf groeide als kool, zo snel dat het na drie jaar te groot werd voor mij alleen. Ook zo’n PITTige opdracht? We helpen nog steeds veel bedrijven met deze uitdaging.

Conclusie: Neem jezelf serieus en een ander zal dat ook doen!

PITT7